Be-You-Ty

5 langkah untuk bulu mata yang panjang dan cantik!

Oleh  | 

HELLO gadis-gadis trendy! Selalu kita tengok bulu mata orang lain mesti panjang dan lentik. Sampaikan lelaki pun ada jugak yang mempunyai bulu mata yang panjang kalah kita perempuan ni.

Nak panjangkan bulu mata ni bukan boleh main lukis-lukis guna make up atau sebarang tampalan. Ada caranya yang sesuai.

Jadi hari ini sis nak kongsikan 5 cara untuk mendapatkan bulu mata yang panjang, lentik dan cantik!

Menyikat bulu mata.

Bulu mata ni lebih kurang seoerti rambut juga sikapnya. Korang kena dapatkan sikat bulu mata dan rajin-rajinlah sikat bulu mata korang tu!

Vaseline

Seperti yang kita tahu, vaseline ini mempunyai banyak kelebihan yang boleh digunakan pada kita. Korang sapukan seidikit vaseline pada bulu mata tu setiap malam. Untuk memudahkan kerja korang, sapulah menggunakan brush maskara yang bersih atau cotton bud.

Minyak 

Banyak minyak-minyak dari alam semula jadi yaang korang boleh gunakan untuk diurut pada bulu mata tu. Seperti contoh, minyak zaitun, minyak kelapa dara, minyak kelapa, minyak jojoba dan lain-lain.

Vitamin E

Vitamin E ini mempunyai bahan yang boleh membantu memanjangkan bulu mata kita dengan cepat. Kalau susah untuk dapatkan vitamin E, korang boleh je makan makanan yang mengandungi vitamin E yang tinggi seperti kacang badam, avokado dan buah kiwi.

 

Sis harap artikel ini dapat membantu korang untuk dapatkan bulu mata yang panjang dan

Sumber:Siraplimau

Komen

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

dhia.com.my